Aktiviteter

I Ølsemagle Kirke og Sognegård bliver der løbende afholdt forskellige aktiviteter og arrangementer for børn, unge og voksne.

I sognegården foregår der en del sociale aktiviteter i løbet af ugen, når vi bl.a. mødes i Mandeklubben, Netværksgruppen og Ølsemagle-pigerne. Derudover har kirkens tre kor og minikonfirmanderne også deres faste gang i sognegården.

Engang imellem arrangerer vi også foredrag, fællessang, koncerter og udflugter ud af huset.

I kalenderen kan du se, hvornår de forskellige arrangementer foregår i kirken og sognegåden. Nogle af arrangementerne kræver, at du har tilmeldt dig på forhånd, men står der ikke noget om tilmelding under det pågældende arrangement, kan du bare møde op.

Bliv frivillig!

Det kræver mange frivillige kræfter at drive en kirke - og vi har brug for mange forskellige mennesker med forskellige interesser, evner og erfaringer. Vil du gerne være frivillig i Ølsemagle Kirke, eller er du bare nysgerrig, så kontakt kirkekontoret eller en af præsterne.

FRIVILLIGE HOVEDER

Er du til organisatorisk arbejde, planlægning og udvikling?

I menighedsrådet har vi brug for de frivillige hoveder, der skal lede og udvikle kirken og sognet. Bygninger skal vedligeholdes, budgettet skal lægges, der skal arrangeres aktiviteter, og meget andet. Hvis du synes, det lyder spændende, så hører vi gerne fra dig.

FRIVILLIGE HÆNDER

Store og små praktiske opgaver skal løses

Ved alle aktiviteter og arrangementer har vi brug for frivillige hænder til at løse de praktiske opgaver. Opgaverne spænder vidt, fra de små opgaver som at lave kaffe eller bage kage, og til de store opgaver som fx at være tovholder på en foredragsaften. Kontakt os, hvis du vil give en hånd med!

LYSE IDEER

Har du en vild ide?

Vil du fx gerne arrangere rappelling ned ad kirketårnet? Lave yoga i sognegårdshaven? Eller noget andet, vi ikke lige havde tænkt på? Så vil vi rigtig gerne høre din ide!