Praktiske informationer

Hvis ikke du finder svar på dine spørgsmål her, er du meget velkommen til at kontakte kirkekontoret eller en af sognepræsterne.

Kbf. sognepræst David V. Winsløw

Tlf.: 29 74 49 09

E-mail: dvw@km.dk

Træffes efter aftale. Mandag er fridag.

Sognepræst Mette P. Blomgren

Tlf.: 20 37 90 50

E-mail: mpb@km.dk

Træffes efter aftale. Mandag er fridag.

Ølsemagle Kirkekontor

Rishøjvej 1A, 4600 Køge

Tlf.: 40 33 82 17

E-mail: oelsemagle.sogn@km.dk

Se kirkekontorets åbningstider her

Hvem behandler din ansøgning - og kan du klage?

Ansøgninger om navngivning, navneændring og attester behandles af personregisterføreren på kirkekontoret. Nogle af ansøgningerne skal personregisterføreren videresende til Familieretshuset, fordi det er bestemt i navneloven, at Familieretshuset skal behandle visse typer af sager.

Anmodninger om bisættelse eller begravelse behandles af begravelsesmyndigheden, som kan være den kirkebogsførende sognepræst eller personregisterføreren.

Har du fået afslag på din ansøgning, har du mulighed for at klage over afgørelsen. Kirkekontoret har pligt til at oplyse dig om klagefrist, hvad du kan klage over, og hvordan du klager, når du modtager et skriftligt afslag med begrundelse.