Konfirmation

Konfirmation er en bekræftelse af dåben. Selve konfirmationen er en højtidelig afslutning på konfirmationsforberedelsen.

For at blive konfirmeret skal du

• være døbt
    • have fulgt konfirmationsforberedelse
    • være fortrolig med den kristne børnelærdom og
    • være fortrolig med folkekirkens gudstjeneste

Det er ikke et krav, at du er døbt, for at gå til konfirmationsforberedelse, men du skal være døbt for at kunne blive konfirmeret. Konfirmander, der ikke er døbt, vil typisk blive døbt kort før konfirmationen. Du kan også gå til konfirmationsforberedelse, selvom du endnu ikke har besluttet dig for, om du vil konfirmeres.

Læs mere om konfirmation på folkekirken.dk

Ølsemagle Menighedsplejes Konfirmandhjælp

Hjælpen på Kr. 5000,- til trængende kan udbetales efter ansøgning til den præst, der forbereder konfirmanden. Derudover samler menighedsplejen ind til formålet i kirken på konfirmationsdagene, og vi takker for de bidrag, der allerede er kommet. Sådanne bidrag lægges oveni de 5000,- for alle skal have en festlig konfirmationsdag.

Tilmelding til konfirmationsforberedelse

Tilmelding til konfirmationsforberedelse foregår digitalt via en tilmeldingsformular her på hjemmesiden. Der vil herefter blive sendt en kvittering tilmelding på e-mail, og umiddelbart efter sommerferien sendes en bekræftelse på tilmeldingen i e-boks til begge forældre (såfremt der er delt forældremyndighed).

Der er nu lukket for tilmelding til konfirmation i 2024. Der åbnes op for tilmelding til konfirmation i 2025 i løbet af foråret 2024.

Tilmeldingen skal helst være udfyldt før velkomstaftenen i august, så vi har et overblik over, hvem der skal gå til konfirmationsforberedelse, og så vi har jeres kontaktoplysninger i tilfælde af aflysninger og ændringer.